IF WE GOING TO SAN FRANSISCO …

Nike_Womens_Marathon_2011_01_original_s640x427Okej, håll i er nu. Jag har nu officiellt bestämt mig för att springa Nikes halvmara i San Fransisco i slutet av oktober. Det ska bli skitkul, jag är grymt laddad. Som du säkert vet så har San Fran allt annat än en … ehum … platt stadsbild. Så jag är helt inställd på att behöva springa uppför i 2,1 mil. Men låt oss inte hymla: När jag tänker på det börjar jag nästan grina av imaginär mjölksyra trots att jag sitter i en soffa.  Jag har aldrig sprungit så långt någonsin, och jag kommer nog inte heller göra det förrän där och då, men tills det är dag nöter jag på med intervallträning, med att springa en mil någon gång i veckan och på morgonen är jag uppe och kör 30 minuters styrketräning med hjälp av appen Nike Training Club. (Har du inte upptäckt den, gör det NU. Jag är helt frälst, perfekt för hemmaträning.) Det ska bli så mäktigt att springa och kika ut över Golden Gate-bron och Alcatraz. Och känslan efteråt – STOLTHETEN. NU GÖR JAG DET HÄR. 

***

I´ve decided to run a half marathon in San Fransisco in October. I know, it´s not going to be easy, but fun! I don´t have that much time to train at the moment due to work, my kid, my social life and more work – but I going to make it anyway. Even though I never ran such a distance in my life. But I´ll make it, I just know I will. And I will be so proud afterwards. Plus: I never been to the Bay area. I´m very excited. 

Om Jonna Bergh

Jonna Bergh is Edtior-in-Chief at STYLEBY. On Instagram: @editorjonnabergh
Detta inlägg publicerades i FITNESS och märktes , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till IF WE GOING TO SAN FRANSISCO …

  1. matilda skriver:

    Tjo! Jag ska springa halvmaran i Stockholm nu på lördag (kanske inte lika häftig vy men pepp i alla fall!) Ett tips är att satsa på att springa en längre distans typ mellan 17-20km innan du springer själva loppet. Det är väldigt bra därför att det är egentligen distansen som är jobbig och ifall man testar sig själv innan kommer det inte bli lika jobbigt på själva loppet. Tror jag i alla fall! Lycka till!

  2. Bella skriver:

    Hej! Vart har du anmält dig? För vad jag har förstått så är loppet fullt sedan länge? Vill också springa det men hittar ingen anmälan

Lämna en kommentar